söndag 27 december 2009

Tur att min kelle är smal och snygg i allafall

Jag vägde mig i går. Inget att orda om, jag har gått upp några kilo eller sju mer än nödvändigt, om vi utgår ifrån att tolv tretton kilos viktökning är något slags ideal. J har däremot gått ner sju kilo under graviditeten. Undrar om min ökade aptit varit värsta bantningskuren för honom. I vanliga fall äter han två tredjedelar av den mat vi lagar till middag men de här nio månaderna kanske det mer varit hälften hälften som gällt utan att vi lagat större kvantiteter.

Kände mig lite bättre när jag läste att Linda Rosing och hennes kille tillsammans gått upp femtio kilo under graviditeten.

*solar mig i glansen av Js smalhet*

2 kommentarer:

Emma sa...

Precis, man tycker liksom att man hela tiden har rätt till den största biten och sista sleven mat, därav de undernärda pojkvännerna. Kommer sakna det när ungen kommer ut men man kan i alla fall skylla på amningen och fortsätta Jätten Glufsglufs-fasonerna ett tag till!

Haren sa...

jajamän har fått lära mig att man behöver 1000 extra kalorier om dagen när man ammar. Så let the glufsglufs fortsätta ett tag till.