lördag 12 december 2009

Vad jag gjorde en hel fredagskväll

J är en vekling. Igår ringde han mig från jobbet och instruerade mig att hitta en doktor som hade öppet sent på kvällen.

Men vad är fel?

Alltså mitt munsår, det gör superont.

Eh, okej, du vill alltså gå till doktorn för att du har ett munsår?.

Väl hemma lyckades jag övertyga honom att det kanske räckte att vi åkte till ett apotek. Vilket visade sig vara mycket lättare sagt än gjort. Vårt lokala apotek som har öppet sent stängde framför ögonen på oss. Det apoteket på andra sidan stan som är öppet 24 h hade slagit igen för alltid. Vid detta laget ville J åka till akuten, på riktigt.

Hela ansiktet gör liksom jätteont, sa han med bebisröst.

Via nummerupplysningen lyckades vi spåra ett apotek långt ute i förorten som var öppet till tolv. Efter att J köpt alla krämer de hade mot munsår och var vit i halva ansiktet så kändes det genast mycket bättre för det lilla livet.

1 kommentar:

Emma sa...

Herregud, tur att det inte är han som ska föda barn! Min lille fjant uppsökte, i samma anda, läkare för ett skavsår. Doktorn sa åt honom att byta skor..