lördag 9 januari 2010

Försöka duger

Herre min je. Jag försöker på riktigt att vara positiv och inte tänka på väntan. Detta gör jag bäst genom att fika, baka, äta, sola (ni kan inte ana hur roligt folk kollar på en när man är gravid i tionde månaden på stranden), läsa och allmänt känna mig semestrig. Och i morgon kommer min mormor hit.

En annan bra sak för att ignorera väntan är att stänga av sin mobiltelefon så att man slipper svara på en miljard sms om man fått nån unge än eller. Då kan man nästan låtsas att den jättestora magen bara beror på den enorma mängden choklad man stoppat i sig. Nästan.

4 kommentarer:

Å sa...

Förstår att det är jättefrustrerande men håll ut, maximalt stannar den väl därinne en vecka till? Sen sätter de väl igång dig?

Hur som helst håller jag tummarna för att förlossningen går bra!

Kram!

amanda sa...

tänk på att där inne kan hon i alla fall inte skrika sönder dina öron och du behöver inte byta bajsig blöja.

så känns det kanske liiiiite bättre?

Underlandet sa...

Snartsnartsnart kommer hon!

Haren sa...

Ja max en vecka till tror jag att det låter mig gå, lite strängare med det här än i sverige. Men vill helst inte bli igångsatt.