tisdag 19 januari 2010

Jag är så lyckligt trött

Nu har jag kommit hem från sjukhuset efter åtta dagar. Med oss har vi ett barn. Jag har tusen blåmärken från etthundraåtta nålstick och kanyler och ett alldeles eget ärr längs ner på magen och känner mig allmänt som att jag blivit överkörd av något jättejättetungt. Allt blev så mycket mer dramatiskt, utdraget och jobbigt än vad jag kunnat tänka mig att det skulle bli. Men såklart var det värt allt. Givetvis är hon det sötaste och smartaste barnet vi träffat. Bildbevis kommer när jag bara fått sova en timme eller två.

12 kommentarer:

stambyte sa...

GRATTIS!!! Gud vad jag har tänkt på dig, när jag insåg att bloggskugga antagligen innebar förlossning. Berätta allt!

Och ja, såklart, sov lite...

Jenny sa...

Gratttttis världens finaste harmamma! Har sett bilderna, hon verkar coolast i världen.

egoistiska egon sa...

GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTIS! Åh vad roligt!

Frida sa...

Äntligen! Grattis!

Li sa...

Grattis!

SARA sa...

hurra för din alldeles nykläckta unge!! åh! bäbis! KRAM OCH STORT GRATTIS!

RvT sa...

Grattis till nyblivna föräldrarna! Jag hoppas och tror att du snart känner dig lite mindre överkörd. Hittade din blogg via Jenny, och gillar den!

Underlandet sa...

Grattis, grattis, grattis! Längtar efter bilder pa Astrid (visst är det sa hon heter?)

Stor kram!

Anonym sa...

Jättegrattis ifrån mej också! / Therese

Å sa...

STORT grattis! Särskilt till er lilla dotter som kommer få världens coolaste föräldrar!

Kram

Emma sa...

Grattis haren! Det blev alltså ett snitt för dig också? Förstår precis känslan av att vara överkörd av nåt tungt och i övrigt likna en nåldyna. Såhär tre veckor efter börjar det kännas lite bättre, om det kan vara till tröst. Berätta mer snart!

emma x

kvartsliv sa...

Grattis! Har också hittat hit från Jenny och nu andäktigt väntat de dagar du varit away from blog. Hurra för er och för att ni båda bår bra!