tisdag 9 mars 2010

Fortsättning om kläder

Alltså i flera år har jag tänkt att jag vill vara en sån person som har skitsnygga enfärgade basplagg och alltid se ordentlig och sammansatt ut. I verkligheten äger jag närmare en miljard blommiga klänningar och går ofta runt med koftor som saknar en knapp eller har ett hål. I går gick jag galen i garderoben och slängde allt som hade hål, saknade knappar, var noppigt osv. Sen lade jag ner nästan alla mina blommiga klänningar och annat stormönstrat och galet i en annan säck. Nu är det bara svart-vitt-grått-nåt jeans-nåt beige i garderoben och inte så mycket alls. Och även om den där säcken med alla klänningarna garanterat kommer att åka fram om några veckor, så behöver jag en liten stund av hel, ordentlig och sammansatt. Lite mer som min mor velat se mig sen jag var tolv ungefär.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Men! Blommigt är ju det bästa som finns!

Haren sa...

Lite livskris bara, blommigt kommer nog tillbaka om nagra veckor.