torsdag 18 mars 2010

Inte så bra dag. Tvätta, diska, plocka upp, vyssja, övertrött bebis, handla, laga mat, diska lite mer och så amma amma amma. Och så hela tiden tänka. Inte alls nöjdheten över teamwork, utan bara sur. Känna att jävla oglamourliv. J hemma senare än vanligt, han exalterad över sin dag och sitt jobb, jag lite avundsjuk. Oroa sig lite över att vi ska sluta vara kär i varandra när vi mest kommunicerar via email och jag går runt i mina fula ammningsbehåar och hängmage. Och han märker onöjdheten och säger att bry dig inte om disken, jag tar den och sen gör han ju inte det ändå. Så ska han släta över med blommor, fast han ger dem inte ens till mig riktigt. Utan han kommer bara in i rummet och säger blommor och så lägger han dem på köksbänken. Så ligger de där i kanske två timmar innan jag tar mig för att sätta dem i vatten.

Inga kommentarer: