onsdag 17 mars 2010

Känns lite på riktigt att jag fakiskt ska få åka till Sverige

I går bokade jag flygbiljett mellan London och Stockholm samt tågbiljetter mellan Stockholm och Göteborg och en tur och retur mellan Göteborg och Malmö. Hela kalaset gick på cirka en tusenlapp. Älskar billigt, blir så glad när jag känner att jag gjort ett kap, och surfar nu på Lindex barnkläder samt Monki och tänker på allt jag ska handla för alla pengar jag sparat på biljetter.

Trollets biljett mellan London och Stockholm kostade femton kronor. Kändes liksom komiskt. Ska spara kvittot som bevis och sen när hon blir en jobbig tonåring som vill ha och vill ha, då ska jag ta fram kvittot och med knarrande röst säga att det var bättre förr och ser du hur dyrt allt har blivit jämfört med förr i världen unge?

Inga kommentarer: