tisdag 16 mars 2010

Snart kommer min megagravida vän hit. Hennes bebis är lite sen och hon har panik. Och jag har panik i hemlighet eftersom jag efter min egen förlossning tror att bli igångsatt är roten till allt ont ungefär. Jag har gjort ett fat fullt av den svenska delikatessen chokladbollar och hoppas på de och en lång promenad kan få bebisen att bli lite sugen på att komma ut och säga hej (as if!).

ps. När Trollet inte ville komma ut blev jag helt desperat och googlade som en besatt på knep för att få igång förlossningen. Inget fungerade (surprise!) men det är inte det intressanta. Det intressanta är att jag då upptäckte att det finns en sekt i Sverige som heter familjeliv.se, där de till och med använder de sig av ett helt annat språk. Av det som jag kunde uttyda har jag inte riktigt kunna bestämma mig för om diskussionstrådarna där borde kategoriseras under humor eller skräck.

Inga kommentarer: