onsdag 7 april 2010

I går dök det ner ännu en bröllopsinbjudan i brevlådan. Antar att det är åldern. Alla gifter sig. Mitt heta begär efter att bli gift har släppt och ersatts med ledsenhet över att jag är så långt borta och alldeles för fattig för att kunna åka hem oftare än vartannat år ungefär. Vilket innebär att jag kommer att missa så många vänners bröllop. Att vilja och vett inte alltid går hand i hand, hatar så mycket.

Kan inte alla bara gifta sig juni till augusti 2012 så lovar jag att vara hemma hela sommaren.

2 kommentarer:

anydaynow sa...

åh, visst är det jobbigt. själv ska jag bli faster för första gången och kommer missa alltsammans eftersom jag inte kan lämna landet. otroligt trist.

tycker din idé om att folk borde pricka in viktiga händelser under de månader du är hemma låter briljant för övrigt!

Haren sa...

Kanske skulle folk tyvarr tycka att jag var aaaningens sjalvcentrerad om jag val la fram mitt briljanta forslag.

Roligt med fasterskapet men jattetrakigt att du inte kan vara dar. For att immigration har passet? Nar jag kommer till Sverige nu snart sa ar min brorson ett och ett halv och det kanns sa trist att jag missat hela hans bebistid.