torsdag 29 april 2010

Lite sånt där bebissnack

Jag var kanske inte så väl påläst när Trollet kom till oss. Tänkte att det går nog bra att gå på känsla och lära känna sitt barn och agera där efter. Och det har ju såklart funkat. Även om jag fick lite ångest när vår barnsköterska var på hembesök vid sex veckor och frågade hur det gick med våran rutin. Eh rutin? tänkte ju jag och hade ingen aning om hur en sån gick till. Nu har Trollet lite fasta tider som hon sover på dagarna och så och allt funkar i allmänhet väldigt bra. På kvällarna har jag ändå varit helt övertygad om att det skulle vara omöjligt att få Trollet att somnna på något annat sätt än i famnen på en av oss. I kväll bestämde jag mig för att fasiken så kan vi ju inte ha det för alltid, vi måste försöka få henne att somna själv i sin egen säng. Peppade mig själv för att överleva årets största screamfest. Hon låg och jollrade i fyra fem minuter och sen somnade hon. Man ba känner inte sin unge så bra ändå.

Inga kommentarer: