torsdag 29 april 2010

Vågar inte kolla läget på kontot

Undrar om jag hinner vinna på lotto innan jag åker till Sverige på måndag. Nödvändiga utgifter när jag är där är tråkiga saker som nytt pass, mat, blöjor och fixa överförande av visum mellan nuvarande pass och nytt pass och flygbiljett mellan Göteborg och London. Saker som jag gärna vill köpa är jeans, svarta byxor, svart kjol, lite random toppar och koftor, skor, solglasögon. Måste även shoppa en ny garderob åt Trollet som håller på att växa ur alla sina kläder. Sen skulle en årskonsumtion av svenska pocketböcker sitta fint. Och så måste det ju fikas, lunchas och brunchas. Allt detta har jag absolut inte råd med. Inte ens nära. Undrar om det är ofint att bjuda hem sig själv till folk på fika istället för att spendera minst femtio kronor två gånger om dagen?

Undrar också om den dagen någonsin kommer att komma för min del när jag inte lever på gränsen till att behöva tugga på min egen arm för att mitt konto är noll så fort jag varit på semester. Samtidigt kanske jag ska vara glad att jag överhuvudtaget har haft råd att köpa en biljett och skita i om jag har råd med fina svenska kläder och pocketböcker. Eller så kan jag fortsätta tycka att det är okej om pappa vill betala för lite grejer och inte låtsas om att jag fyller trettio i år.

Kom just på, just för att jag fyller trettio så kan vi ju säga att det är en trettioårspresent om min pappa vill betala massa grejer.

1 kommentar:

Underlandet sa...

Klart det är en 30årspresent!