måndag 28 juni 2010

Så vill jag ha tips nu igen. Jag ska ju bli till åren i slutet av detta året och vi ska ju åka någonstans var ju planen. Rarotonga, Thailand, Samoa, Argentina? J vill nog Thailand och då måste ni tipsa om nåt bra ställe! Vägrar att åka och hänga någonstans där det säljs Aftonbladet och snus. Sorry om jag är töntig men sån är jag. Måste ha lite plan innan vi bokar biljetter.

Vi, eller vi och vi mest jag, tänker kanske två veckor på någon mycket stillsam ö i Thailand och tre veckor highlights av Kambodja och Laos. Pallar man det eller tror jag fortfarande att jag är ung, pigg och barnfri?

Måste komma iväg, har inte rest så här lite kanske någonsin och det gör mig lite galen tror jag.

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Vi har bokat två veckor vid Nai Yang vid Phuket som tydligen ska vara ett av de lugnare bättre ställena där. Kanske kan vara ngt?

Haren sa...

Ska genast kolla upp! Tack.

Underlandet sa...

Ingen aning om Thailand men om ni bestämmer er för Argentina har jag ungefär tusen tips.

Li sa...

Jag säger skippa Thailand och åk till Argentina. Vilket toppenland!

Haren sa...

Alltså jag har ju redan varit och gjort hela den här sydostasien grejen. Argentina vill J jättegärna till också och där har jag med varit och älskade det massa. Problemet är att vi måste vara borta i december, dels för att det är då jag fyller år och dels för att det antaglien kommer att bli Js enda lediga månad på flera år om allt faller på plats med hans nästa jobb. December är tyvärr skitdyrt att flyga i, speciellt till Sydamerika har det visat sig.

Annars är jag sugen på Fillippinerna och Brasilien, där jag inte varit. Men J är typ rädd för alla länder på ett ganska irriterande vis. Avd. men där kommer vi nog bli rånade, planterade knark på eller någon kidnappa vårt barn.

Jag var egentligen väldigt otypiskt mig mest sugen på att bränna alla semesterpengar på en superlyxig vecka på Rarotonga men tydligen kan en hel vecka regna bort i december.

Oj nu kom jag på ett nytt alternativ, San Fransisco??
mvh väderfixerad svensk