söndag 15 augusti 2010

Man får drömma, det får man!

Jag har hittat mitt perfekta hus. Eller ja, själva huset är ju rätt fult men omgivningarna alltså. Precis så tänker jag mig att jag vill bo. Då när jag tänker mig att vi har tre lockhåriga barn som spinger kring benen på oss. J tjänar så mycket pengar att han bara behöver jobba halva året. Jag jobbar hemifrån. Dessutom har jag tagit det där jäkulens körkortet och struntar i att jag antagligen inte kommer ha en enda kompis där ute bland sanddynerna. Fast varje helg så kommer ju kompisar vilja komma och bo, leka stranden, dricka isimmande kallt vin och grilla halloumi. Och tänk vad fint för de tre lockhåriga barnen att få växa upp mitt i paradiset.

I själva verket skulle jag väl drabbas av extrem lappsjuka och vi skulle spendera en mindre förmögenhet på bensin. Men tillåt en flicka att drömma.

Inga kommentarer: