lördag 14 augusti 2010

Stackars Supermom

Inte en, inte två, utan tre gånger har jag fått frågan om jag har tänkt något kring vilken skola vi vill att Trollet ska gå på. Man ba say what? Hon är knappt sju månader! Jag har fullt upp med att se till att det kanske finns rena strumpor hemma och att vi ibland äter tre gånger om dagen. Jag har inte fullt upp med att springa på studiebesök på skolor. Som vår dotter ska börja på om fyra och ett halvt år. Jisses vi vet ju inte ens vart vi ska bo från och med december. Och verkligen inte om vi ens är på Nya Zeeland om fyra och ett halvt år.

Well, inte för att jag sprungit och kollat skolor om jag hade vetat vart vi kommer att bo om fyra och ett halvt år heller. Kan ni fatta hur enormt jobbigt det måste vara att ha en sån överspänd attityd till allt.

mvh från den arma modern som inte heller visste att Trollet helst skulle ställts i dagiskö innan hon ens var född

2 kommentarer:

Underlandet sa...

Men åh! Tycker de att ni ska börja spara till hennes universitetsstudier också eller?

Haren sa...

Antagligen! Och kanske börja fundera på vilket universitet som passar hennes talanger... Suck.