fredag 6 augusti 2010

Val 2010

Jag har fått brev från Fredrik Reinfeldt. Han säger att min röst kan avgöra valet och så har han skickat mig fyra röstsedlar. Då känner jag två saker, dels att Fredrik har missuppfattat något, t.ex får man bara rösta en gång. Inte fyra! Eller så är utlandssvenskar värda fyra gånger så mycket som genomsnittsSvensson. Den andra saken jag tänker är att om det nu är så att just min röst avgör valet, då är jag beredd att sälja den till högsbjudande faktiskt. (Eller alltså det är jag ju såklart inte för det vore ju läskigt om jag ville roffa åt mig pengar och struntade i vilken regering hela Sverige fick.)

Nu undrar jag om Mona, Maria, Maud och alla de andra också tänker skicka brev. Och då kanske man kan rösta på den som skickar det trevligaste brevet.

1 kommentar:

Underlandet sa...

Haha! Jag tror nog att det är mest Alliansen som satsar på utlandssvenskarna. Vi röstar ju tydligen mer borgerligt än hemmasvenskarna, i genomsnitt... (Moahaha, där går de allt bet med mig, moahahha)
Fast jag har inte fått någon röstsedel från Fredrik. Kanske för att jag inte har tagit mig för att skriva mig utomlands ännu.