torsdag 2 september 2010

Äntligen

Det är vår här nu. Oavsett genomsnittlig dygnstemperatur och sånt där, som jag tror att det gås efter i Sverige, så börjar våren här den 1 september. Och det var som att naturen hade vett att samarbeta! Varmt, soligt och en typiskt första uteglassen för året dag. Jag cruisade runt i korta ärmar och träskor och kände mig så lylligt glad. Köpte påskliljor och fnissade åt att det inte alls är påsk. Gjorde inte ens nåt att jag var och tog blodprov(läskigaste jag vet!).

Jag är så svensk så sett, så väderfixerad.

2 kommentarer:

klara sa...

Visst ar det kul. Och att man kan kopa hyacinter i juli.!Hade forsta ensamtiden igar pa lange...skulle lasa boken, men...kopte ett glossigt magasin och glass (onskade lite att jag kunde kopa kapiti apple crumble) och mos i soffan. Lite angest, for sana magasin kanns ju alltid lika dumt nar man bladdrat lite. But oh so lovely med alonetime.

Colombialiv sa...

Jag läste att det var jordbävning i Nya Zeeland. Mår du bra?