söndag 5 september 2010

Jordbävning, pussar och hungriga getter

Har absolut inte blivit påverkad av jordbävningen. Långt från oss. Men läskigt. Trygghetsnarkot i mig längtar efter Sverige, där det inte är troligt att marken skakar så att hus rasar och folk blir hemlösa.

Jag har mest varit upptagen med att ha sån där kvalitetstid med min familj. Kvalitetstid i vårt hushåll stavas mat. Så vi har ätit massa utefrukostar. Trollet har fått klappa små lamm. Och en jäkla get tuggade sönder min finaste väska. Och hela fredagen och lördagen har vi varit de bästa vänner och pussats(och nu menar jag inte pussar som i någon tönting omskrivning för att ligga, fast det har vi också gjort tack för att ni undrar men inte massor) massor och jag har inte blivit sur en enda gång över att hemmet ser ut som en soptipp eller liknande. Kanske kan vara för att jag börjat gå hos kiropraktor två gånger i veckan och nu kan röra min nacke igen. Det blir man tydligen glad av, true story.

Fars dag här i dag. Tänker att om jag fixar den mest fantastiska dagen så får jag det tillbaka på mors dag. Lite smart och beräknande är jag ju, jo tack.

1 kommentar:

Emma sa...

Hi hi, du är rolig! Jag gillar verkligen din blog!