torsdag 16 september 2010

Min hobby typ

Visst är det sånt som alla tänker på ibland, alltså vad ens eventuella framtida barn ska heta? Pratade med en nästan höggravid kompis häromdagen och hon hävdade bestämt att de inte tänkt så mycket på saken. Säger man så av lite vidskepliga anledningar? Rädslan att nåt fortfarande kan gå fel? Eller så kanske det finns folk som inte alls är besatta av namn som jag.

I jättemånga år tänkte jag mig, om jag fick drömma, att jag skulle få två söner och en dotter. De skulle heta Agaton, Set och Stella. Nu tänker jag mig, om jag får drömma och hoppas, att jag ska få en till dotter och en son i framtiden. Och ja, jag har redan namngett dem ihop med den tilltänkte fadern. Dottern ska bli en Greta-Moe(uttalas Moj) Frances och sonen Leto Matene. Fast när den dagen kommer finns alla möjligheter att jag ändrat mig, alla möjligheter.

1 kommentar:

Underlandet sa...

Men eller hur! Klart man tänker pa namn!

Har alltid tänk att jag ska ha en flicka och en pojke och att de ska heta Saga och Kaspar. Men det funkar inte alls pa spanska, sa det fick läggas ned. Nu befinner vi oss i namnkris och kommer inte överens om nagot, O och jag. Bara Mia eller möjligtvis Liv.