lördag 13 november 2010

Day 06 - Your day

ca 05.00 Trollet vaknar och försöker peta ut mitt ena öga. Låtsas att jag är död. Trollet somnar om.

ca 06.00 Trollet är utan tvekan vaken och tänker inte somna om. Vi kör tåg och kittlas.

ca 07.00 Trollet får gröt. Jag stirrar mest in i väggen och vill sova mer.

ca 08.00 Skypar med min mor och far som sitter i samma soffa och dricker öl. Lite konstigt eftersom jag typ inte har ett enda minne av att ha sett dem på samma plats med undantag av min student. Mamma ska flyga från Stockholm tidigt och har fått sovplats på pappas soffa. J retas med mig och säger att han tror att de ska ligga tills jag nästan slår honom. Alltså obs! jag är ju i annan tidszon är mina päron, de sitter ju inte och dricker öl klockan åtta på morgonen.

ca 09.00 Lämnar hemmet tillsammans med bakfull vän som sovit i vårt vardagsrum istället för att ta en dyr taxi hem. Vi går och dricker baljor med latte.

ca 10.00 Gillar inte matutbudet på stället vi är. Promenerar femton minuter för att äta Aucklands bästa mackor på annat ställe. Dricker mera kaffe.

ca 11.00 Hemma igen. Hänger tvätt.

ca 12.00 Sitter i bilen på väg västerut.

ca 13.00 Äter fruktsallad och glass i Js syster trädgård.

ca 14.00 Ligger på soffan hos Js syster och är glad att Trollet underhålls av sina kusiner.

ca 15.00 Dricker te och äter kakor. Mitt huvud vill explodera av alla gånger fyraåringen i huset skrikit Aunty Haren, Aunty Haren! Försöker spela intresserad trots att jag knappt fattar vad ungen säger. Men den ungen avgudar mig och det är ju alltid rätt så gulligt.

ca 16.00 Hemma. Hänger mera tvätt.

ca 17.00 Äter varma mackor till middag.

ca 18.00 Duschar, diskar, plockar upp leksaker och känner att mitt internetberoende drar i mig.

ca 19.00 Nattar Trollet. J ringer precis när hon håller på att somna för att meddela att vi ska gå på fest om en vecka. Blir patetiskt glad över detta pga obefintligt partyliv.

ca 20.00 Hämtar in tvätt. Välter ner ett jäkla pussel från en hylla och väcker Trollet som äntligen somnat. Internätar.

ca 21.00 Väntar på att J ska komma hem från jobbet så att vi kan kolla The Wire. Vill kanske hellre sova. Pollenallergisk.

ca 22.00 Kollar The Wire och äter glass.

ca 23.00 Kollar The Wire

ca 24.00 Sover

Sjukligt vardaglig men ändå ganska bra dag i all sin enkelhet.

Inga kommentarer: