måndag 1 november 2010

Så försöker vi en gång till

I dag ska jag lämna in min uppehållstillståndsansökan IGEN. Vi har äntligen fått papprena från polismyndigheten i Australien som berättar att inte heller Js fingeravtryck kan binda honom vid några brott.

En annan viktig läxa är att du absolut inte ska försöka tänka själv när du fyller i sådana papper. En del var att fylla i massa detaljer om sin partner. Jag tänkte till själv och bestämde mig för att inte fylla i den delen för att J är ju den som sponsrar mig och har fyllt i en helt egen lunta med papper. Han är ju född här och vill ju inte söka om något uppehållstillstånd tillsammans med mig tänkte jag. Fail! Jag var även tvungen att fylla i födelsedatum på alla Js syskon och föräldrar(tack Facebook!). Då gjorde jag den intressanta upptäckten att det är 25 år åldersskillnad mellan Js äldsta och yngsta bror. Och att de tre äldsta föddes inom loppet av två och ett halvt år! Sen hade de en barnalstringsbrejk i tre år innan de fick tvillingar(!). Sen fem till! Ibland ser jag på Js mamma och tänker det att shit den där kroppen har fixat fram tio kids.

Hur som, låt oss hoppas att alla jäkla papper inte kommer i retur en gång till!

Inga kommentarer: