måndag 8 november 2010

Trollet tog åtta vingliga steg på raken i morses. Söta hjärtanes.

Jag hade hårdträning med henne vad det gällde krypningen för att jag slått vad om att hon skulle krypa innan sex månader. Fail! Hon kröp vid sex månader plus några dagar. Nu har jag förutspått att hon kommer gå vid tio månader och det ser ju bra ut, då det är en liten stund dit. *galet tävlingsinriktad*

Inte visste jag att det är göttigast när ens barn förblir där de placeras. Nästa eventuella barn ska få noll och ingen tid på magen och ligga och jollra tills de är ett ungefär. Tror att det här med att jag blir så förtjust när hon gör nya grejer är en sån där typisk första barnet grej.

1 kommentar:

CECILIA sa...

Ojsan, grattis! Jag har redan bestämt mig för att det varken ska kryptränas eller gåtränas med Liv, hon får lära sig i sin egen takt. Har kompisar som talat om för mig att det är skönt att ha dem så icke-mobila som möjligt så länge det bara går. Hon lär sig nog ändå, det är ju inte direkt så att man stöter på många (friska) treåringar som inte kan gå... Men bara för det så kommer hon väl att knata vid nio månader;-)