torsdag 2 december 2010

Skjut mig! Jag måste verkligen jobba. Öroninflammationsbarnet är med sin mormor och jag ska jobba i raketfart hela dagen är det tänkt.

Vad jag gör i stället? Oroar mig såklart.

Alltså det knäcker mig lite det här med att J jobbar så mycket. Eller ja, jag oroar mig att det ska knäcka oss i längden. För att jag ska bli bitter och känna att jag drar för mycket. Att största barn- och hemansvaret hamnar på mig samtidigt som jag ska försöka jobba. Så har vi kanske helgerna. Fast jag antar att det inte är ovanligt att folk har det så. Män eller kvinnor som jobbar på annan ort och veckopendlar. Män och kvinnor som jobbar extremt mycket. Men jag gillart inte. Däremot gillar jag såklart att J har ett jobb han älskar men jag gillar kanske inte att jobbet alltid prioriteras. Att det ska jobbas så hårt för en framtid, allt det där vi vill bygga upp. Men tänk om det inte finns något vi när han kommit dit han strävar?

Tanken på att i februari börjar han på ett tre år långt jobb med minst 55 timmars arbetsvecka men troligtvis snarare sjuttio till åttio. I tre år! Det gnager. Då pallar jag faktiskt till exempel inte att vi får ett barn till under den perioden. För att jag hatar att känna mig ensam.

Man ba gawwd känner sig dramatisk.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Äh, du är väl inte dramatiskt, det där skulle jag också fundera på om jag var mitt uppe i det!

Colombialiv sa...

Håller med Jenny. Du är inte dramatisk. Du och familjen förtjänar att komma i första hand.

Haren sa...

Jo, det är tråkigt att behöva sakna och aldrig kunna planera riktigt. Att han inte varit ledig på tjugonånting dagar nu. Att få till den gyllene medelvägen är kanske svårare än vad jag vill tro. Vägrar att tro att det är omöjligt att kunna sätta ner foten lite med arbetsgivare. Ingen kan väl förvänta sig att en anställd ska jobba 7-24 typ varje dag?

anydaynow sa...

Håller med. Svårt att alltid ha det stressigt och vara ifrån varandra NU för att man, förhoppningsvis, ska få det bra SEN. Extra svårt när man flyttat på sig till andra sidan jorden.

Känner likadant, "min" J flyttar till andra sidan landet efter nyår i minst tie månader för jobb. Allt för att han ska få upp sina timmar & vi ska kunna ha det bra SEN. Inte så kul när man är fast, "ensam" och har lämnat sitt gamla liv för att kunna leva tillsammans. Tycker inte alls att du är dramatisk.

Haren sa...

Anydaynow: Fast nu fick jag ändå lite perspektiv,om J skulle iväg i tio månader och jobba skulle jag bli helt galen. Oj vad ni får kämpa hela tiden. kram