torsdag 24 februari 2011

Ibland känner jag mig som en himla bra mor. I dag var en sådan gång. Jag låg magsjukedöd på soffan och kollade på sändningarna från jordbävningen i Christchurch samtidigt som jag slängt ut lite leksaker på golvet till Trollet. Trollet tyckte att det var tråkigt och lyckades öppna ytterdörren och promenera ut på taket till garaget(alltså våran ytterdörr ligger en halv trappa upp och taket till garaget precis utanför dörren). Eh, hjälp.

Nu sover Trollet och jag ska tvinga mig att piggna till och vara en engagerad mamma hela eftermiddagen.

ps. Åh, vad jag blir ledsen på mänskligheten. Det som hänt i Christchurch är en jäkla katastrof, ingen vet hur många som dött, oerhört många har förlorat sina hem och stadskärnan kommer behöva byggas upp från noll. Och vad gör folk då? Eh, passar på att stjäla människors tillhörigheter. Vilka små larver.

Inga kommentarer: