lördag 12 februari 2011

Lördagskväll vare här

Hur mycket jag än älskar nya platser så påminns jag varje gång jag bor på ett nytt ställe om att jag avskyr hur det är i början. Då när jag ska hitta boende, jobb, dagis, närmaste mataffären, kompisar osv. Nu har dessutom all ångst byggts på hundrafalt av att det kostat typ en njure att flytta ner alla möbler, betala för förvaring, bo på hotell i två och en halv vecka, betala förskott på hyra samt en deposition. Jag skojar ej aprillo när jag påstår att vi just nu har 400 kronor på våra konton och en gigantisk hög räkningar. Snälla goda någon gör så att vi helt magiskt får in lön samt deposition för gamla lägenheten typ på måndag. Annars blir det så tråkigt när vi får huset på tisdag men inte har råd att flytta in några möbler.

Men om jag ska vara lite positiv så har jag fått en styck kompis den senaste veckan. Vi är även bjudna på grillfest nästa helg och en kompis från Auckland flyttade ner i dag. Så vi kanske inte måste sitta hemma och stirra på varandra varendaste dag.

Så är jag ju kär i vårat hus också, innan vi ens flyttat in. Och tänker galna tankar som att jag ska köpa en kajak. Bli en sådan där person som drar upp rullgardinen och ligger helt rufsig och söt och kikar på havet och dricker kaffe som min ursnygga kille kommit med, kanske läser tidningen också. Och sen! Då tänker jag att det vore mysigt att dra ut och kajaka lite och promenerar bara femton meter till havet med min kajak. Som om. Kanske kan Trollet börja kajaka snart. Eller simma med sälar. Vi får se helt enkelt.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag fattar att det är skitjobbigt ibland men alltså, den där bilden av hur ni skulle bo på min näthinna. Jävligt avundsjuk.

anydaynow sa...

Kajaka, simma med sälar - möjligheterna är oändliga! Låter fint.

Underlandet sa...

Jag säger som Hanna!