tisdag 8 mars 2011

Boy

Och så måste jag ju tipsa er om att gå och se filmen Boy. Roligt att en film från Nya Zeeland har tagit sig hela vägen till Sverige. Sen kan jag kanske inte sägas vara helt partisk eftersom J har varit med och gjort den. Så många av de som också var med och gjorde den har dessutom blivit fina vänner till oss. Jag spenderade i princip varenda lördag i tio månader med att sitta framför en massiv dataskärm och låtsas att jag hjälpte till. Dessutom föddes Trollet nio månader efter att jag besökt inspelningen (alltså sorry för to much information). Men den har fått fina recensioner med undantag för SvD.

En sak måste jag bara anmärka på bara gällande en recension på svt.se. Han skriver att filmen utspelar sig i ett maorireservat och det är lite konstigt eftersom det inte finns några maorireservat. Däremot utspelar den sig i en del av landet där befolkningen till stor del är maorier.

Inga kommentarer: