tisdag 8 mars 2011

Saker som jag funderar på i dag:

1. Hur nervöst det är att söka jobb.

2. Om det kommer att bli väldigt svårt för Trollet med trespråkighet. Jag pratar ju alltid svenska med henne, J engelska och lite maori. Tror att vi bestämt att vi vill att hon ska gå på dagis där det talas enbart te reo maori. Kortslutning för henne eller bara naturligt för små kids?

3. Hur mycket jag vill hinna och hur lite jag hinner. Listor som bara blir längre och längre och där jag bara längtar efter att få bocka av sak efter sak.

2 kommentarer:

Underlandet sa...

Jag tror att tre språk går fint! Kör på, tänk vilken rikedom för henne.

Haren sa...

Gah,såklart visade det sig att det ändå inte fanns plats på det dagiset förrän i augusti. Nu kollar jag ett kohanga till i morgon, annars får ungskrället nöja sig med vanligt simpelt engelskspråkigt dagis och antagligen också med tvåspråkighet.