tisdag 5 april 2011

Jo men hemma hos oss är kladdiga handavtryck och grus totalt förbjudet

Oj, oj i dag ska jag och Trollet ha främmande här på lunch. Lite blinddate sådär. Typ andra gången någon hälsar på hemma hos oss. Bra grej med det är att jag 1. städat 2. piffat och försökt få hemmet att se ut som just ett hem. Typ hängt upp lite grejer på väggarna och så.

Jag har till och med dammsugit på ovanvåningen. Hemskt duktigt. Måste ju bära dammsugaren upp dit för att kunna göra det. Väldigt jobbigt.

Men allvar, går vi alla runt och låtsas att vi jämt har städat och ordning och reda. Fast egentligen ser det ut som fan för det mesta och så blir det en rasande uppstädning innan någon ska komma över. Eller är det bara jag som håller på så här? Jag gillar inte aspekten av att låtsas, att bidra till fasadhållande. Men samtidigt så är jag glad att det finns NÅGOT överhuvudtaget som kan få mig att plocka fram dammsugaren, rensa köksbordet och skura toaletten.

4 kommentarer:

M sa...

Jag har det rent hemma för det mesta, finns inget jag avskyr mer än att trampa på grus/se dammtussar liksom dansa över sovrumsgolvet så fort jag rör mig där.

(har dock ej barn)

Klara sa...

hann läsa ditt inlägg, jag har inte heller antikroppar (och att ta nytt vaccin funkar oftast inte, det är genetiskt att man inte kan tillgodogöra sig det)...fick ändå nytt vaccin efter A föddes, och det ska mätas Ig och Igm och utvärderas... Så my advice, skit i sprutan! Men håll dig borta från folk som är sjuka och har röda prickar...

Haren sa...

Klara: Intressant! Jag är en sån mesig person som alltid måste göra som en läkare säger för att jag tänker att de vet allt. Jag har ju bokat in mig för att ta sprutan och tänker att det kanske inte spelar någon roll om jag får vänta yttepyttelite med att försöka bli gravid. Men hemskt intressant att man inte kan tillgodagöra sig det. Så tar jag sprutan så kommer den antagligen inte att hjälpa ett skvatt? lg och lgm vad är det?

Klara sa...

ah det är hur kroppen visar på labb att man har en infektion (och när man tex vaccinerar sig)...du har ju blivit vaccinerad som barn. Och ah vad jag känner med dig!!! (alla jäkla framgångsrika wellisar som jobbar för prime minister, på weta, och visar sina avatar filmer när man ärpå middag, eller alla välutbildade dr's. och vara lite ledig m sin mr man...och man ba min karriär ärlika bra,om än inte så bombastisk...