lördag 23 april 2011

Klen

Var på middag i går och drack två glass vin och en drink. I dag mår tant jätteilla. Tant är klen numera. Patetiskt.

Röker vuxna människor över fyrtio en joint efter middagen i Sverige när de är på middagsbjudningar? Detta händer varje gång jag är på middag med riktiga vuxna (alltså folk över fyrtio) i både Australien och Nya Zeeland. Då blir jag lite svensk och ba men så där kan ju inte en riktig vuxen som dessutom är advokat göra. Men kanske bara för att röka gräs ärlikamed ungdomssynd för mig. Men jag föreställer mig att folk skulle bli micket förfärade om jag, eller ännu värre en femtioårig chefskvinna, drog fram en liten påse med gräs strax efter efterätten på en svensk medelålders medelklass sammankomst. Att folk ba åhhh knarkare!

1 kommentar:

Underlandet sa...

Hehe. jag är ju ingen sverigeexpert precis, men rent spontant känns det ju inte riktigt som att det är lika avslappnat på den fronten i Sverige...