fredag 6 maj 2011

Ogästfriheten själv

Js bror med familj ska komma hit över helgen. Jag är på ett småelakt sätt extremt opeppad på detta. Är som en nykär som bara vill vara ifred med min kille. Ej passa upp på familj med osnutna söner. Städa hela huset innan de kommer hit och storhandla och liksom vara gästvänlig. Och det värsta är att de är sådana som åker hela vägen hit och sen inte vill göra något mer än att vara hemma hela helgen och kanske gå ut och festa i morgon kväll då jag ska få passa deras barn. Ej en ära. På ett skitelakt sätt har jag och J bestämt oss för att ställa vår tv i garaget över helgen. Eftersom de jämt ser på tv tänkte vi att de kanske går ut och gör något om det inte finns en tv.

Det konstiga är att jag egentligen tycker om dem och även i vanliga fall gillar att ha gäster. Denna helgen tydligen inte.

Slut på meddelande från taskig tjej_80.

2 kommentarer:

Underlandet sa...

Men det är ju faktiskt inte sa okej att aka och hälsa pa nagon för att sätta sig och titta pa TV en hel helg och förvänta sig barnpassning.

Faktiskt.

Emmy sa...

haha, smart med tv:n. ni har ju utsikt så det räcker.