tisdag 14 juni 2011

Vad jag och min kille gör när vi är ensamma




Önskerubrik från Egon

Om vi har ett enda gemensamt intresse så är det mat. Ingen av oss är direkt grymma på att laga mat. Men vi gillar att försöka. Och dricka vin. Och köpa dyra råvaror. Om vi har chansen att ha barnvakt (och alltså vara ensamma) äter vi på restaurang. Just nu är vi lite insnöade på japansk mat.

Vi pratar om drömmar vi har. Saker vi hoppas på. Min kille försöker tvinga mig att vara lika besatt som honom över det där huset vi vill bygga i framtiden.

Annars så kollar vi på mycket film. Förr gick vi på bio mycket. Nu kan jag nog nästan erkänna att vi blivit ett galet tråkigt dvd-par. Trollet sover*. Vi sätter på en dvd. Och sist på jorn har vi också börjat kolla tv-serier.

Just nu drömmer vi nog båda om att ha lite mer lattid ihop. Ensamma. På dagtid. Dricka kaffe och läsa tidningen i lugn och ro. Sitta oändligt länge och bara prata över en lunch. Men den tiden kommer igen (hehe, typ mitt mantra just nu).

ps. min kille ser flint ut på bilden. det är han inte. som om det spelar någon roll.

* Herregu' ungen sover ju aldrig på kvällen nuförtin'. Spenderar en timma med att få henne att somna mellan sju och åtta på kvällen. Hon somnar klockan åtta och vaknar igen vid tjugo över åtta och lattjar till elva. Och sen ska hon sova med sina armar lindade kring min hals eller inte alls. Va fan!

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

Tack för svaren! Micket råligt att lesa.