måndag 13 juni 2011

Vad skulle få mig att flytta hem till Sverige

Önskerubrik från Egon.

Hjärnan säger ett riktigt bra jobberbjudande för någon av oss eller helst båda. Den säger också betald föräldraledighet och billig barnomsorg. Isolering och varma hus. A-kassa och allmän trygghet i jämförelse.

Hjärtat säger att kunna få en kram av min pappa. Smultron och insjöar. Det där ljuset på sommaren och hur ett sommarregn luktar. Löven på hösten. Europa över helgen. Jul med snö. Vännerna.

Men egentligen, mest av allt, lösgodis.

4 kommentarer:

Colombialiv sa...

Men precis, precis så!

Anna - Swaussie sa...

Så sant, precis de sakerna är det ju man saknar när man bor utomlands eller som i mitt fall när tankarna går i banorna att jag ska flytta utomlands.

Kul att jag hittade din blogg föresten. Jag har lagt till den i min lista över bloggande svenskar på vift. http://swaussie.blogg.se/2011/march/svenskar-pa-vift-uppdaterad.html

Hoppas det var ok. :)

Haren sa...

Colombialiv: Och snart får du allt det där. Det blir så fint.

Swaussie: Såklart!

anydaynow sa...

Mitt i prick!