fredag 10 juni 2011

Vi ba GLADA

Tar en liten paus från min paus dårå. För att berätta att jag sedan två timmar tillbaka är stolt innehavare av ett nyzeeländskt uppehållstillstånd. Är så himla glad. Jag var egentligen inte orolig att jag inte skulle få det, eh jag har en fästman och ett styck onge som båda är nyzeeländare, så det vore ju sjukt taskigt om myndigheterna ansåg att de två klarade sig bättre utan mig. Men det har tagit så lång tid, jag har bott här i nästan tre år nu.

Bra saker med detta: slipper mejla min handläggare och tjata varannan dag, slipper betala massa pengar och fylla i tusen papper varje år för att få ett nytt arbetstillstånd, slipper överhuvudtaget bli galen på immigrationsmyndigheten och deras pappershitlerpersonal och förhoppningsvis blir jag nu en smula mer attraktiv på arbetsmarknaden.

I kväll tror jag bestämt att vi dricker champagne hemma på vår gata i stan.

6 kommentarer:

klara sa...

grattis!! Visst är det värt att fira!! det är lite speciellt, inte ofta man blir permanent i ett annat land!

Colombialiv sa...

Skål och grattis!

egoistiska egon sa...

Men åh grattis! Fan vad skönt!

anydaynow sa...

Hurra, fy fan vad bra! Tror att jag om någon fattar hur mkt det är värt. En vacker dag om x antal år vill kanske Australien ge mig ett också. Kram & grattis!

CECILIA sa...

Grattis! Så enormt och grymt, vet känslan exakt. Lättnaden är enorm!

Haren sa...

TACK!