söndag 24 juli 2011

Don't mess with Trollet

Trollet börjar ju dagis i morgon. Mest har jag oroat mig över hur vi ska fixa logistiken, alla påklädda, tandborstade och i alla fall barnet med frukost i magen i bilen innan 7.40. Sen började jag oroa mig lite över hur det kommer att bli för henne att gå på en avdelning där de flesta barnen är tre till fem år. Buhu tänk om de är dumma mot min lilla onge osv.

I dag var vi på stadens museum Te Papa (mitt bästa Wellington-tips för att roa kids en regnig dag). Trollet stod och petade på knappar på en såndäringa interaktiv skärm. Fram kom en typ sjuårig kille och bara tog över. Eh, Trollet skrek neeeeej och puttade honom så att han ramlade i backen. Alltså såklart inte bra att hon puttade honom. Killen tyckte mest att det var pinsamt a baby pushed me over. Men jag behöver nog inte oroa mig över att hon inte ska kunna stå upp mot de äldre barnen.

Inga kommentarer: