lördag 2 juli 2011

Ronny

Vi har fått en ny granne. Han har flyttat in på en klippa på andra sidan vägen. Han är en säl som jag har döpt till Ronny. Jag spenderar typ all min vakna tid med att stå i fönstret kolla vad Ronny gör. Jag oroar mig för Ronny. Han får uppenbarligen inte vara med och hänga med de cirka trettio andra unga killsälarna som bosatt sig runt fyra kilometer härifrån över vintern. De har alla kastats ut från sin vanliga sälkoloni under parningssäsongen. Men medan alla andra tonårssälarna hänger i grupp och säkert dricker folköl och spelar wii när ingen ser på, så är Ronny alldeles ensam. Han ser lite spinkig ut och har säkert för korta jeans och inget hår på pungen. Eller så är Ronny en ensamvarg som tycker att de andra grabbarna är alldeles för pubertala och han vill bara ligga på en klippa ifred och fundera på generationsromanen han ska skriva. Och tycker att det är fett jobbigt att den där svenska tanten stirrar på honom hela tiden.

Nä, man vet inte. Svårt att veta vad en säl tänker alltså.

Inga kommentarer: