torsdag 7 juli 2011

Snark.

Nu har jag sökt jobb samt jobbat i vad som känns som tjugo timmar på raken. Borde fortsätta med det. Men tänker mig att det är lite skönare att dyka ner under mitt vintertäcke med en bok.

Ville mest bara dela med mig kring en notering jag gjorde på biblioteket i går. När vi lånar böcker åt Trollet så får hon en stämpel på handen med en fjäril. Det tycker hon är ungefär det roligaste i livet. Så i går sträckte hon lite girigt fram även den andra handen och ville ha en stämpel till. Det blev en fe. Det var också första gången som jag noterade att de har kanske sex olika stämplar och givetvis finns det också typ bil och traktor. Men med en absolut självklarhet ska min dotter alltid få en fjäril eller fe. Och hade min dotter varit en son hade hon alltid fått en bilstämpel på handen. Alltså. Snark.

Jag har säkert sagt det förr, jag är ingen tvärtomivrare vad det gäller barnkläder, leksaker osv. Med det menar jag att jag inte ser en poäng i att klä en flicka i enbart traditionella pojkkläder och bara låta henne leka med så kallade pojkleksaker. Utan min unge kan ha en tröja med lastbilar på och nästa dag en klänning. Och leka med sand eller bilar eller dockor. Och precis samma sak om min unge var en son. Men när det är så här, då får jag ju så lust att varenda gång säga till att min dotter vill ha en bilstämpel tack. Absolut ingen jävla älva tack.

Det är bara sjukligt tröttsamt att bo i ett land där ingen reflekterar över sådana här "småsaker".

2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Åh, jag vet precis, precis hur du känner (och jag har inte ens barn ännu, bävar inför den dagen). Så tröttsamt.

Haren sa...

Och det är så trist när folk som jag inte förväntar mig skulle vara så snäva är precis så snäva. Bu.