lördag 15 oktober 2011

Mysveckan fortsätter

I dag har jag varit på Trollets dagis i tre timmar och hjälpt till att sanera. Pga av att hälften av ungarna nu fått skabb. Micket fräscht. I kväll ska hela familjen saneras med hjälp av någon spexig kräm. Och så ska allt tvättas osv. osv. Börjar se det där mysiga med att ha barn på dagis.

Dessutom fick jag i dag reda på att dagis inte är stängt i två veckor, utan tre veckor över jul. Eh, hjälp. Snart tvååringar kan inte vara hemma själva i fem och en halv timma va? Ja? Nej? Nej. Plus att mannen i huset kanske visst måste åka på location(det är tufft filmspråk för er som inte förstod det och betyder att han måste åka och vara på någon jävla inspeningsplats) i några månader. Är det någon som vill komma hit och vara au pair? Du kan få bo i Trollets garderob.

2 kommentarer:

Bondhustrun sa...

Kan jag få ta med mig en nioåring och en sexåring? :D I så fall ställer jag upp! Eller jag ställer upp annars också. De klarar väl sig utan mig ett litet tag?

Haren sa...

Jajamän, garderoben är stor och rymlig i två våningar. Så ta med dig hela familjen och kom.