onsdag 14 december 2011

På apoteket

- Ursäkta kan du ge mig det starkaste och mest kemikaliefyllda medlet ni har mot löss tack.

Som vi har hållt på och behandlat och kammat med luskam vareviga kväll. Och tvättat handdukar, sängkläder och solhattar. Så ser jag ändå två tre feta löss kila runt i hårbotten på na. Igen. För att vi behandlat med ett trevligt medel, bara naturliga ingredienser som den trevliga personalen tyckte var absolut bäst för barn osv. Och så känner jag kliklikli i min egen hårbotten igen.

Nu går vi på tyngre grejer. Fuck naturligt.

Tjejen på apoteket pep såklart om att det inte var rekommenderat för barn under två år. Jag ba men jag sa ju att hon fyller två om en enda månad, vad kan det göra för skillnad? Men så bor ju inte lössen hos henne heller.

1 kommentar:

Kiwigirl sa...

Helt rätt gjort. Nu kommer ni bli av med lössen en gång för alla - (tills det är dags igen).
Säger som du "fuck naturligt".