tisdag 17 januari 2012

Hur en månad kan kännas som ett ögonblick

Men vilken månad det har varit. Trollet har varit ledig från dagis i en hel månad. Jag har jobbat sex eller sju dagar varje vecka, företaget jag jobbar på har bytt ägare, jag har gått på konstiga kurser utöver vanlig arbetstid cirka flera gånger varje vecka och fick med cirka noll procent handledning hastigt och lustigt ta över min närmsta chefs tjänst för två månader. Och så hade vi besök från Sverige. Och ja, inget dagis. Så har jobbat, hängt med Trollet, lagat mat, städat och inget annat. Hann knappt fira jul.

Men nu har dagis slagit upp sina flotta portar igen. Tack och lov. Prisad vare dagisguden osv. Imorgon landar min pappa på den här ön och då är det troligt att jag kommer lyckogråta och akuthängaefter honom ett litet tag och sen ska vi ju åka utomsockens och gifta oss och semestra nästa vecka. Men sen, som jag ska hångla och ha kvalitetstid med bloggen då.

Inga kommentarer: