tisdag 17 januari 2012

Lista, lista, lista var det här

Världens tuffaste nyblivna mamma säger att jag ska göra lista. Och då gör jag ju det.

1)
VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Eh. 2012-10=2002. Skulle alldeles strax åka iväg på min första långresa, precis som alla andra skulle jag åka till sydostasien och Australien. Pluggade statsvetenskap, jobbade som lärarvikarie, jobbade på timmar på hemtjänsten, sålde wienerbröd och gjorde marknadsundersökningar. Har nog aldrig haft så mycket pengar på mitt bankkonto någonsin.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sedan hade vi precis fått reda på J definitiv skulle jobba med Hobbit-filmerna de närmsta tre åren. Och att vi därför skulle flytta till Wellington om cirka två veckor. Trollet fyllde ett och det kändes inte klokt.

3)
FEM SNACKS DU GILLAR
Glass.
Bullar.
Rabarberpaj.
Lösgodis.
Ostbågar.

Jag gillar alla former av snacks kan jag nog påstå.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Skäms lite nu. Men kanske ingen? Eventuellt blinka lilla stjärna. Har en störning som gör det helt omöjligt att lära mig en sångtext.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:
Köpa snuskigt mycket nya kläder.
Ta min dotter i handen och visa henne världen.
Köpa ett hus någonstans i Sverige och ett i Wellington och så skulle jag låta min mamma och J-mamman bo i de husen och vi skulle bo halvårsvis i båda länderna med mammorna.
Äta god mat jämt.
Köpa en liten stuga till J-pappan också. Med en jordplätt han kunde bruka.

6)
FEM DÅLIGA VANOR
Äter fort.
Pratar fortare.
Blir irriterad över struntsaker.
Orkar ofta inte slutföra saker. Det har nästan blivit en vana snarare än ett karaktärsdrag.
Matvanor.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
Sova.
Äta.
Gå på bio mitt på dagen.
Sitta på fik och läsa bok.
Titta på Trollet när hon sover.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA
Shorts pga världens fulaste åderbråck.
Kort kjol pga världens fulaste åderbråck.
Vita byxor pga fulaste som finns.
Något aprikosfärgat.
Löparskor till vardags.

9) FEM FAVORITLEKSAKER
Har inga leksaker.

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
Men alla!

Inga kommentarer: