onsdag 21 mars 2012

Äsch köpte present till mig själv

Har bjussat mig själv på två böcker jag gått och dregglat över cirka varje dag senaste tiden. Caitlin Morans "How To Be a Woman" och Julian Barnes "The Sense of an Ending".

Så att jag har något att göra när jag för första gången på okänt antal år ska sova hemma utan både barn* och man i natt. Ska bli skönt men också aningens läskigt om jag ska vara helt ärlig.

*Eftersom jag börjar jobba i gryningen är det lika bra att Trollet sover hos min snälla vän som ska köra henne till dagis på morgonen.

3 kommentarer:

Louise sa...

jag kopte 'how to be a woman' for nagra manader sen men har fortfarande inte oppnat den ens. Du far beratta om den ar na bra for jag lar nog inte borja pa den inom de narmsta manaderna haha...

Anonym sa...

Hej!
Kul med ny läsare på min blogg, och en i samma stad till och med. =o)
Har läst igenom många av dina inlägg.
Låter som vi har ett ganska lika liv, förutom att jag inte har barn. Min partner jobbar på Weta, och jag är ofta gräsänka. Kan bli lite långsamt ibland, men sån är det.
Hoppas se dig igen inne hos mig, och jag lägger till din blogg som länk inne hos mig.
Var i Wgtn bor ni? Vi är i Lyall Bay.
Hoppas du har en rba helg, och inte alltför långtråkigt utan man och barn.
Kramar

Haren sa...

Louise: Har bara kommit kanske halvvägs än men gillar!

Tine: Vi bor i Owhiro Bay. Så ganska nära. Haha, jag har faktiskt läst din blogg ganska länge men aldrig kommenterat, dåligt av mig.. Så jag känner nästan som att jag känner dig lite redan.