onsdag 21 mars 2012

Visst får man dessutom presenter när ens man åker på affärsresa?

J ringde mig på jobbet i morse och sa att du jag måste åka till LA i dag, går det att fixa någon som kan ta Trollet till dagis i morgon?

Jag skulle aldrig vilje ha samma jobb som J. Han sitter ju bara vid en dator dagarna i ända. Tråkigt. Men jag skulle jättegärna behöva spontanåka till LA ibland.

Mötte J efter jobbet och följde honom till gaten och frågade om han verkligen hade sitt pass och några kläder och sa att han inte fick glömma att ringa när han kom fram. Gu' vad glad han måste vara att han gift sig med sin mamma. Eller nä, mig menar jag. Och så krävde jag att få kolla på alla hans papper med bokningar för att se att allt var i sin ordning. Helt normalt.

Jag ba guuuhuu du ska ju åka business class. Insert imponerade suckar från både mig och J. Alltså jag tror att vi båda är från sådana bakgrunder där business class verkar lite ouppnåeligt som en tripp till månen. Sedan dåndimpen. J veeet du att du kommer att bli upphämtad på flygplatsen i en limousin och körd till mötet? Om business class är häftigt är ju limousin antitesen till häftigt. Det är jähättepinsamt. Så nu går jag runt och fnissar för mig själv vid tanken på J i en töntig limousin helt själv.

2 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Min kom hem från businessresa idag på andra sidan jorden och hade med sig zipp-zero-noll presenter till mig! Grr...

Haren sa...

Vågar nu ej berätta hur många presenter jag fick. Men jag tänker att du förtjänar hur många presenter som helst med så jobbigt du haft/har det.