måndag 30 april 2012

Elva frågor till

Men ska ju svara på Bondhustruns elva frågor också.

1. Vad är dina senaste tre musikupptäckter?
Men jag lyssnar ju aldrig på musik. Men The Drums var jag faktiskt lite insnöad på i december/januari.

2. Tre av dina allra bästa egenskaper som du är stolt över?
Att jag är, eh, snäll. Och lite rolig ibland. Och att även om jag inte är ambitiös iaf är en liten arbetshäst.

3. Bästa GB-glassen genom tiderna?
GB-sandwich. Lätt. Ryser vid minnet av när TipTop kom tillbaka och jag var galet peppad och sedan ville spy för att den var så söt och ja, äcklig

4. Om du yrkesmässigt skulle göra något helt annat än du gör idag, vad skulle det vara?
Göra dokumentärfilm.

5. Behöver man verkligen jobba heltid? Och om man gör det, hur ska man hinna/orka med sig själv, sin familj, sitt hem, sina vänner, fixa städa pyssla umgås läsa böcker?
Livets stora gåta. Livspusslet osv osv. Jag har skitsvårt att orka med mer än hemfix, familjen och sporadiskt umgänge när jag jobbat heltid. Nu jobbar jag fyra dagar per vecka och det är ju grymt. Men det är ju inte alla förunnat att ha råd med det. Och om man är mitt uppe i en karriär som man tycker är rolig så vill man nog dessutom jobba heltid tänker jag. Eller det kanske man inte alls vill? Men jag tror att det gäller att schemalägga tid för sig själv hur trist det än låter. Se till att gå och träna, bokcirkel, teater, bio eller vad det är man gillar och blir peppad av. Och lite bara acceptera att det kanske inte går att hinna/orka med allt. Bara för att "andra" verkar hinna med allt så kanske det inte är bästa receptet för en själv.

6. En egenskap hos andra du har svårt för?
 Avskyr snålhet. Och då menar jag alla sorters snålhet.

7. Tipsa om din bästa vardagssnabbrätt som alltid funkar, som är god och bra och går svinsnabbt?
Koka pasta. Stek vitlök och körsbärstomater i massa smör. Kanske några pinjenötter med. Servera med obscena mängder parmesan.



8. En kändis du är lik på något vis?

När jag var cirka tio-elva fick jag jämt och ständigt höra att jag var så lik Julia Roberts. Det har jag nog tyvärr inte fått höra en enda gång de senaste arton åren.


9. Du får en halv miljon kronor - vad gör du?

Betalar av min studieskuld och använder resten till en insats på ett hus. Sen var de pengarna slut. Men det var kul medan det varade.

10. Vad önskar du att du var bättre på?
Att få saker och ting gjort.

11. Vad är det snyggaste med dig?
Mitt hår. Har sjukt mycket hår och schnygg färg med. När jag skulle gifta mig skickade jag en bild på den frisyren jag ville ha. Och frisören ringde upp och ba asså du den där bruden på kortet har helt sjukt mycket löshår bara så att du vet. Jag ba no problem du får se när vi ses. Fast tyvärr kanske det inte blev helt som kortet. Men ändå. Mitt hår är bra.

2 kommentarer:

Annika sa...

Ditt hår är så asigt snyggt. Ett på låtsashår är vad det är.
Tänk att du färgade det svart och sånt förr. Galning.

Dessutom är du inte bara lite rolig hjärtat. Du är roligast och bäst och smartast i världen och har bara haft fel en gång. Minns du?

Haren sa...

Med smicker kommer man väldigt, väldigt, väldigt långt. Så är det. Men går och rodnar en stund åt att jag hade fel en gång. Pinsamt!