måndag 30 april 2012

Måndag men snart långhelg

På torsdag ska jag åka iväg på kvinnohelg. Nu sitter jag och undersöker vad det egentligen finns att göra i byn vi ska besöka. Som alltid i Nya Zeeland är det en hel massa äventyrsaktiviteter. Om du googlar motsatsen till äventyrlig person så borde det faktiskt komma upp ett foto på mig. Men det finns varma källor och det är en av mina hobbies faktiskt. Sen tänker jag mig att vin och ost borde vara ett hett kort. Det enda tråkiga är att de andra tre kvinnorna är gravida och rimligtvis kommer få vissa impulser att döda mig om jag sitter där och äter brie och dricker vin medan de desperat suger på en novalucol. Men det är ju faktiskt inte mitt fel att de är så oansvariga att de blitt in the family way va.

ps. allas barn ska med så det är inte någon jäkla njutarresa vi ska på. helt rimligt att påstå att den som får semester är faktiskt Trollets far som får tre nätter av ostörd sömn i present av mig.

Inga kommentarer: