fredag 1 juni 2012

Vardag del 2045

Tittar ner i backen och kör på. Uppe tidigt, tidigt, jobba, jobba, hem och röja upp, hämta dagis, laga middag, bada barn, läsa sagor, båda sova. Hela veckorna. Sen helg och då är det alltid något jäkla barnkalas som man måste komma ihåg att köpa present till och gå på. Och så ska man hitta på något kul hela familjen. Och äta något gott. Och tvätta hela veckans tvätt. Och städa upp hemmet. Och sen börjar det om igen. Och när hann jag egentligen prata med min man senast.

Och ja, så är väl livet. För nästan alla och till och med gillar jag livet för det mesta. Men i dag bara så himla himla slutkörd. Första dagen på vintern men skoningslöst solsken. Trollet brukar vara hemma med mig på fredagar men i dag ba det blir dagis fröken. Gav mig två timmar att utföra måsten, köpa presenter, hänga tvätt, tömma och fylla diskmaskin, köpa en vinterjacka och mössa till Trollet(hann liksom inte med att det är vinter och har skickat ongen till dagis i tunn och kall vindjacka senaste veckorna). Sen gick jag på dagbio, åt lunch och läste bok på restaurang och satt på en strand och grinade en liten stund. Så nu känns det bättre.


Inga kommentarer: