fredag 13 juli 2012

Flytthelg

I morgon flyttar vi. Känner helt iiiih och så. Jag fick nycklarna i dag, så har varit där och packat upp lite lådor med köksgrejor och alla min böcker. Känner mig helt kär i nya stället. Det är lite slitet och skevt men döcharmigt. Och våra möbler kommer att passa cirka hundra gånger bättre där än i vårat "moderna" radhus vi bor i nu. Plus att allt det slitna är rätt skönt när en är förälder till vild tvååring som totalt struntar i om den målar på väggen eller slår med sina leksaker i väggarna.

Jag som har heminredning som mitt största ointresse blir nästan lite sugen på att köpa nya grejer och fixa döfint. Kanske.

Grannarna kom förbi och sa hej. De bor i cirka ett slott på tomten bredvid. Hade hur många barn som helst och typiskt sådan familjetomt med studsmatta och lekpark och så. De märker säkert inte ens om vi skickar in Trollet att leka där. Micket bra.

Om jag försvinner ett litet tag är det nog inte för att jag blivit heminredningstokig, utan snarare för att det verkar som att det kommer att bli problem med att få igång internet och telefon på nya stället. Så många turer och samtal om detta och verkar aldrig lösa sig. Och så ska jag åka till Melbourne på "semester" också. Okej, nu antecknar hela intresseklubben allt detta spännande.


1 kommentar:

CamillaL sa...

Intresseklubben har sedan tidigare antecknat ditt användande av ordet "cirka"! Jag har snott det rakt av och använder uttrycket cirka för ofta! Hoppas OK och lycka till inya boendet!