torsdag 18 oktober 2012

Barnvakt

Om en vecka kommer min mamma hit. Lyxen i att under en månad ha henne till hands och hjälp. Var på akupunktur i går och tänkte att jag inte ens visste när jag senast var själv och inte antingen på jobbet eller med min onge. Ha mamma som hjälp att få vara ifred lite grann. Någon timme här och där. Till och med dejta min man kanske. Eftersom vi inte har någon släkt och inte heller värsta vänskapskretsen här, så utnyttjas de barnvaktstjänster vi har tillgång till för att vi ska kunna jobba helgdagar, när förskola har planeringsdag osv. I princip aldrig för att vi ska kunna dricka vin, gå på bio, prata med varandra. Så nu ba letar efter lite snyggkläder i garderoben, funderar på att tjuvröka, googlar vilka restauranger som tydligen är bra, vilka filmer jag vill se, böcker att läsa. Sånt. Lite peppad ja.

Ja men ja ska bli kul att träffa mamma också, det var nästa två år sedan juh!

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Oj, har ni inte setts på två år?

Em sa...

Åh vad roligt! Både att du får träffa din mamma och att du och mannen får tillfälle att gå ut och dejta! Händer alldeles för sällan hos oss också pga brist på barnvakt, men desto roligare är det när det väl sker :)

Colombialiv sa...

Hahaha, men ja! Barnvakt är typ det jag längtar mest till nu till sverigeresan i jul.

Haren sa...

Egon: Mja, nästan två år. Men det känns faktiskt inte så länge.

Em: Har en känsla av att vi inte ens vet hur man gör när man dejtar längre. Ha.

Colombialiv: Avundsjukan jag känner gällande er Sverigeresa... Bonusen med att bo långt från sina föräldrar är iaf att det är helt säkert att de vill umgås helst hela tiden med barnbarnet när de väl ses!