söndag 7 juli 2013

Hej

Bryter bloggtorkan igen med ett hej.

Och en liten scen som utspelat sig i detta hem alldeles nyss.

Barnet som sitter två meter bort: Maaaaaaaamma!

Jag: Ja?

Barnet: Tuman! Jag vill ha tuman!

Jag: Går och hämtar en banan.

Barnet: Äter upp bananen och sen Maaaaaaama! Vill ha mer tuman!

Jag: Går och hämtar en till.

Barnet: Lägger bananen på bordet utan att smaka. Och Maaaaaaaama!

Jag: Ja?

Barnet: Eh, ja, jag vet inte. Tuman kanske?

Jag: Ligger på bordet framför dig.

Barnet: Jag kan inte nå!

Jag: Det tror jag nog att du kan.

Barnet: Maaaaaaaaama! Vill ha filt! Den röda med prickar.

Jag: Du kan få en annan filt. Pga den röda med prickar kvarglömd i Italien.

Barnet: Då vill jag ha en JÄTTESTOR filt och en tuman. En ny tuman, inte den äckliga på bordet.

Osv i all oändlighet.

Jag: Gå du och väck din pappa, då blir han jätteglad

Pappan som förövrigt ligger och sover i barnets säng pga det går verkligen jättebra för oss att få henne att sova där inne. Not.


Inga kommentarer: