onsdag 28 mars 2007

Jordan


Idag vill jag åka till Jordanien. Sova i en öken med stjärnorna som världens snällaste täcke. Vandra i romerska ruiner i dagar. Äta tre falafel om dagen. Röka shisha och dricka thé med äckelmycketsocker så att mina tänder trillar ut. Snorkla i röda havet bredvid motorvägen till Saudiarabien. Prata med de vänligaste människorna. Gå på konstmuseum i Amman. Jordanien är dagens favoritland.


Jag längtar alltid tillbaka till platser. Men allt för sällan tar jag mig tillbaka. För jag måste hela tiden se något nytt. För jag kan inte hjälpa att jag är sån. Rastlös och nostalgisk på samma gång.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Jag vill också åka till Jordanien, fast att jag aldrig varit där. Ja, och alla andra länder med, för den delen!

Och hallå, ska du inte vara i Sthlm i sommar?

Haren sa...

Jenny: Du borde verkligen åka till Jordanien.

Näe inget stockholm i sommar. Vilket grämer mig lite nu när solen skiner och jag tänker på allt som är bäst med stockholm på sommaren. Jag ska till Indien och sitta på en bergstopp och finna mig själv eller nåt annat trams.

Blir du kvar i stockholm efter sommaren?

Jenny sa...

Men va fan! Sist jag flyttade till Sthlm flydde alla staden, verkar vara samma sak nu. Du och jag som skulle bli kompisar! Efter sommaren hoppas jag på att få stipendie och sticka till Filippinerna. Gör jag itne det stannar jag i Sthlm.

Haren sa...

Åh jag hoppas jag med att du ska få stipendium och få åka till Filippinerna. För din skull.

Men det vore kul att ha dig här att leka med! Jag tror att vi skulle leka bra ihop.

Jenny sa...

Det tror jag med. Fy fan, vad odrägliga vi skulle vara tillsammans (och detta skriver jag efter att ha läst inlägget ovan om att vara bäst. Jag är likadan).

Haren sa...

Jag tycker så klart att det är ganska kul att vara odräglig. Och vi skulle säkert bara vara dubbeltbäst ihop.

Jenny sa...

Säkert!