söndag 20 maj 2007

Mina tjejer

När jag uppträder alldeles yrt. Struntar i att äta och lever på vatten, juice, kaffe och lite godis ibland. Börjar prata osammanhängande och negativt. Drar korta irriterade suckar mest hela tiden. Då är det tur att jag har fina tjejer. Bästa grannen som tvingar bort mig från datasalen för att bjuda på middag och masserar mina axlar. Finaste S som fixar teaterbiljetter och bokar bord på restaurang och säger att jag måste koppla bort lite, inte bli så besatt. Jag lovar att inte prata uppsats på hela kvällen. Vi pratar om hur vi ska bli när vi blir äldre istället. Vi pratar om stugor med blommor och grönsaker vi ska odla, att vi ska ha köpa alla våra kläder på Gudrun Sjödén och vara kulturtanter i största allmänhet och mest om att vi fortfarande leka med varandra. Jag har så många fina vänner i mitt liv. Tacksamhet.