fredag 2 juli 2010

Mammagrupp, eller hosthost föräldragrupp menar jag

Jag var ju så skeptiskt till så mycket innan Trollet föddes. Mest skeptiskt var jag nog till det här med föräldragrupp. Eller coffee group som det kallas här. Det låter ju i och för sig poetiskt rätt, älsk på kaffe. Men vilken livlina det har visat sig vara. I början kanske det var lite stelt och ganska mycket fasader. Men nu, nu är det så äkta. Vi pratar så klart massor om barn, bajs och sömn. Men också om böcker, nyheter, borttappad sexlust, att älska moderskapet men kämpa med föräldraledigheten, att man inte gör som man tänkt med sitt barn utan väljer den enkla snabba vägen, skuldkänslor och hur fasiken man eventuellt ska klara av att skaffa en unge till. De är skitsmarta, roliga och alla bakar goda kakor om de hinner. Inte trodde jag att det var där jag skulle få massa nya vänner.

2 kommentarer:

Underlandet sa...

Så himla fint! Hur kom gruppen till? Hittade ni varandra på BB eller?

Haren sa...

Nä, vi gick på samma förlossningskurs innan. Och då tyckte jag att alla verkade superseriösa och urtråkiga och var inte alls pepp på att träffa dem igen.